Vad har du i dina händer!?

Vad har du i dina händer!

Ibland så behöver vi se vad vi har i våran händer, för det kan vara en avgörande punkt för vår överlevnad. Det är vad som händer i vår tids församlings liv, vi ser inte vad vi har. Kanske du har redan annat vad jag vill komma till. Jag pratar om just församlingars säte o uppfostra unga vuxna. I dags läget så krymper det antalet på unga som går till kyrkor eller ungdom/ unga vuxna möten. Frågan är varför? Det ökar på unga som konverterar till islam och andra religioner, frågan är återigen varför?

Framgång är något alla vill ha, men vad är framgång i sitt rätta mening? Är det är fylla kyrkan med flerhundratal människor? Det är något som vi har missat, och just den misslyckande ledde att våra församlingar får mindre medlemmar, unga generationer slutar leva i kristen gemenskap. Men vad är en framgång i församlings liv, det är när folk blir upprättade både i kropp ande och själ, när många kommer till tro och förvandlas deras liv. När församlingar intar nya plats. När församlings medlemmar får mer kunskap om identiteten i Kristus. Det här är vad en framgång innebar i sin rätta mening.

Hur ser vår sätt o leda unga i tro? När jag gick på min förra ungdoms mötena då alltid handlade om just att ha det kul och umgås med varandra, men inte 5 minuters andakt med lovsång. Det kan vara mysigt och sååå trevligt att ha sån samling men i många städer så finns säkert ungdomsgård/ fritidsgårdar där de erbjuder liknande fritids aktivitet.
Jag saknade just undervisning som stärker min tro, många a mina ungdoms grupp vänner är osäkra på deras tro. Men har starka övertygelse och kunskap om Evolution och andra saker som talar emot deras tro. Vad är det som får dem att stå bakom såna lögner? Många ungdomar har ej tillräckligt koll om hur Treenigheten och blodförbundet, som är väldigt avgörande och viktiga pelaren i vår tro. Som jag brukar säga Ungdomar är viktiga celler i församlings liv, dessutom är ungdomar ansiktet utåt för vår församlingar. Ungdomar är bland och kan nå, olika typ av grupp av människor som en pastor eller församlings äldsta har möjlighet att nå till.
Ungdomar behöver bli sedda…!
Många ungdomar går igenom olika stadiet i livet, då de behöver mentor och vägledning genom livets lätta och svåra situationer. Men hur många av oss tar ungdomar och deras behov på riktigt allvar? Vi är duktiga på att lasta all uppdrag på en ungdomspastor som är anställd och oftast känner inte ungdomar väldigt väl. Men vem är då som känner dom bättre än den ungdomspastor som är anställd som i vanliga fall är från andra del av landet? Vi alla vet att flesta församlingar anställer ungdoms ledare/ungdomspastor från Jönköping, Örebro eller andra städer. Ungdomarna håller om och om igen på att lär känna nya ledare/pastorer då församlingar inte har stadigare ekonomi för ungdoms församling, då tvingas ungdoms pastorer sluta deras påbörjade tjänster. Men varför just vi bryr om om pengar förre Ungdomars liv och tro. Vi är väldigt duktiga på att rabbla bibel verser om just tionde och kollekt givandet men vet vi vad bibel lär och ger oss för ansvar om just ungdomar och deras tro?.
Ungdomar är alltid varit väckelse främsta orsak.
Som alla vet och pratar med stolthet kring pingstvänner så är det folk rörelsen, som inträffade i början av 1900-talet. Men det många missar är ju att just folkrörelse skede för det var just i början av 1800-talet var ungdoms rörelse som ägde rum bland ungdomar i landets alla hörns ungdoms grupper. Vad är väckelse? Som min vän Micael Grenholm citerade i hans tidigare blogg inlägg `Väckelse är inte att samla kristna i en arena och tillbedja Herren utan väckelse är när människor börja Jesus tokiga predika evangeliet och väcka döda och göra under och tecken och hjälpa fattiga.´ och det stämmer väldigt bra med vad bibel lär oss att leva efter. Detta är del ett av mina långa serie under Vad har du i din hand?! temat.

About sirakamanuel

jag är en 23 årig frälst kristen som älskar Jesus så radikalt. Jag drömmer om en församling där Jesus är i centrum. Jag tror också att församling är en kraftcentrum för att vår samhälle se Jesus evangeliet tydligt. Egendomsgemenskap är något jag längtar efter och jobbar för att göra det verklig i mitt liv. Jag är missionär både i vårt land ( Sverige ) även utanför Sverige gränser. Jag är kallad för att vara evangelist och för helande tjänst. I den här bloggen och Helapingsten kommer skriva om hur man evangeliserar och hur vi kan applicera en Jesus kyrkan som fungerar för både de rika och fattiga, dvs egendomsgemenskap... häng på och följ min resa som missionär.

Posted on 26 juni, 2015, in Frälsning mirakler och aktivism. Bookmark the permalink. Lämna en kommentar.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: