”…och sanningen skall göra er fria”

img_0087  Inför min bokrelease försökte någon att stoppa min bok genom att skrämma mig till tystnad. Det lyckades till en viss del. Men bara en väldigt liten och egentligen väldigt betydelselös del. Allt det viktiga är kvar i boken; hur jag lyckades överleva en fruktansvärd barn-och ungdomstid, hur jag överlevde en tid i nyandlighet och som ”häxa” och det viktigaste av allt: när jag mötte Jesus och hur det förändrade mig fullständigt, inifrån och ut.

Att den lilla andra delen inte kom med gör ingenting.

Det är några som fortfarande är arga på mig för att jag talar om faran med New age och vad det kan leda till. När jag berättar vad som hände mig blir de upprörda. De kan dock inte ta ifrån mig det jag upplevde och upplever. Det är sanningen som jag levererar, det som hände mig. Det kan ingen ta ifrån mig.

En del upprörs över att jag  menar att Jesus inte hör ihop och inte ska blandas med yoga, mindfulness och annan österländsk andlighet. De menar att de sistnämnda inte är religion utan ”något annat” vad nu det kan innebära.

Det finns bara en  väg till Gud och det är genom Jesus! Det är sanningen. Det står klart och tydligt i Bibeln. Den som kan sin Bibel och ständigt har den som ”självhjälpsbok” vet också vad som hände prästerna i Heisekel, vad det står i Moseböckerna om tillbedjan till månen och stjärnorna och andra himlakroppar. Det finns på otaliga ställen beskrivet att du som kristen inte ska blanda in detta i ditt liv.

Jag vet vad befrielse är. Den fick jag när jag mötte Jesus på ett alldeles otroligt sätt. Det kan du läsa om i boken. Där är det också ingående beskrivet om min tid i den nyandliga världen och vad som hände med mig då.

Det blir väldigt tydligt med min förvandling när jag lämnade nyandligheten för Jesus.

På grund av det jag upplevt vill jag genom boken förmedla hopp. Att det finns en räddning. Vad som kan hända om man blandar in ockulta saker i sitt liv, men att det finns en räddning.

Här kan du köpa min bok: http://www.sjobergsforlag.se

Jag kan lova dig en spännande läsning!

All välsignelse!

Désirée

About desireekjellin

Gift flerbarnsmamman och Jesu lärjunge.Bloggar, föreläser, undervisar församlingar om faran med det österländska inflytandet i våra församlingar och i samhället. Har skrivit en bok som kommer ut nu i höst på Sjöbergs Förlag som heter "Flickan som slutade ljuga" Brinner för husförsamlingar och evangelisation, lärjungar som gör lärjungar....älskar att tala om enkelheten i evangelium. Älskar att leva som Jesu lärjunge.

Posted on 5 juli, 2016, in Evangelisation och mission, Frälsning och evigt liv, Kyrka och teologi and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 6 kommentarer.

  1. Fantastiskt att du befriats från mörkrets krafter, de flesta går under, men Gud hade andra planer för dig. Någon har bett för din själ, vilket påminner oss om hur viktigt det är att be för de ogudaktiga i vår omgivning.

    Lycka till med din bok och jag kommer nog att beställa den själv vid nästa inköpstillfälle. Bra titel och intressant omslag, många sidor skrivna såg jag 🙂

    Gud välsigne dig, Desirée.
    Thomas

    Liked by 1 person

  2. Go on Désirée!

    Ditt liv är ett underbart vittnesbörd!

    Ur 1 Petrus 3
    ”Vem kan göra er något ont om ni brinner för det goda? Ja, även om ni skulle få lida för det som är rätt är ni saliga. Var inte rädda för dem och låt er inte skrämmas”

    Din bok ligger definitivt på min önskelista.

    Senaste boken jag läst är om de första Kristna på Madagaskar. Mycket handlar om hur en tyrannisk och totalt galen drottning förföljde dem. Men ändå mest om hur tron vann.

    Citerar boken här:

    https://litevardagstro.wordpress.com/2016/07/06/5399/#more-5399

    Gilla

  3. Elisabeth Axell

    Hej Desirée
    Har läst din bok med stor behållning Både skrämmande o allvarlig läsning men med ett fantastiskt hoppfullt budskap Önskar dig allt gott Guds välsignelse o beskydd.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: