Simon Ådahl kommer till Uppsala på söndag

Simon Ådahl är en person som sprider väckelse var han än går. Jag har hört om fantastiska saker Gud gör genom honom, och det ska bli ett stort privilegium nu på söndag då han kommer och predikar i min församling. Jag träffade en barn- och ungdomspastor från hans församling, Gävle Pingst, på New Wine-konferensen jag var på i veckan (och bara den var ett riktigt kraftnedslag av Guds Ande, jag har sjukt mycket att berätta därifrån, så jag får ta och dela upp det i portioner och slussa ut småbitar på bloggen under de kommande veckorna).

Om du bor i närheten av Uppsala, kom till Sernanders väg 1 i Flogsta kl 16:00 på söndag och lyssna på Simon Ådahl. Och om du inte kan vara med så be gärna för mötet. Mängder med liv har förvandlats när Simon har talat profetiska ord in i människors liv som stämmer in precis. En kvinna som blev helad från reumatism efter att Simon hade sagt saker om hennes liv som han omöjligen kunde veta utan att Gud hade uppenbarat det för honom har gett mig tillåtelse att berätta om hennes helande, och jag kommer publicera det framöver. Men nu till helgen skulle jag vilja att ni bad för mötet på söndag.

3 kommentarer

    1. Åh, det var absolut inte meningen, jag tar och ändrar formuleringen. Jag har den bön som ledde till väckelsen på Azusa Street i baktanke: ”Here, sänd en väckelse och börja med mig själv.” För att få en ny Azusaväckelse måste vi själva bli en väckelse. Väckelse är när Guds Ande fyller många människor samtidigt, och därför är det oss själva vi måste börja med. Jag tror Gud har gjort så med bland andra Simon, och jag tycker han är väldigt inspirerande precis som jag tycker att John Wimber och padre Pio är det. Men Jesus är mitt störta föredöme. Jag blir bara glad att se Honom verka i människor i min samtid.

      Gilla

    2. Nu har jag varit på mötet och det är nog ingen överdrift att det var livsförvandlande för mig. Jag har aldrig varit med om att folk profeterat så rakt in i mitt liv förut, och jag visste redan innan att det skulle ske, det var därför jag såg så mycket fram emot det. Men att jag skulle antytt personkult skar som en kniv genom mig under kvällen, för Simons centrala budskap är att han INTE är något speciellt, utan att ALLA kristna kan göra detta. Den väckelse han och hans kompisar ber oc arbetar frenetiskt för är en ansiktslös väckelse, utan personnamn som tar fokus från den Sanne Undergöraren, Jesus Kristus.

      Jag är medveten om att jag skrivit mycket om personer på senaste tiden. Kanske har det tvecklats till någon ohälsosam personfokusering från min sida. Men allt jag ville var att se Jesus idag, och är det något fel på mig som ser Honom tydligare hos Simon Ådahl och Marc Dupont än hos mina kristna kompisar som absolut menar väl men vars profetior antingen är allmängiltiga (typ, ”jag ser att du har ett problem”) eller inte stämmer in? Jag vill att alla kristna ska vandra i gåvorna lika effektivt, inte som Simon Ådahl eller Smith Wigglesworth eller någon annan, utan som Jesus Kristus. Men vissa kristna har större smörjelse än andra, det går inte att komma ifrån, och min missionär inte att dessa ska överglänsa andra utan att de ska betjäna Kristi kropp. Flera i församlingen kände hur Gudsnärvaron blev mer intensiv på det här mötet jämfört med det veckan innan. Och undra på det, Simon och hans team (dotter, granne, kompis) bad ständigt och började profetera för folk en och en halv timme innan mötet började. Gud vill använda alla, men vissa stretar emot. Mötet igår gav exempel på människor som inte gör det utan går med Gud. Och då flödar Riket fram.

      Gilla

Vad tänker du?

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s