På väg mot världens bönevirustält

image

Bönetältet och världens tält

Jag är sjukt uppmuntrad efter Frizon, många har kommit till mig och sagt att de vill förena karismatik och aktivism. Dock tycker ganska många att det är svårt att glida mellan bönetältet å ena sidan och världens tält och virustältet å den andra utan att det känns konstigt och ovant. Aktivister som tycker bönetältet är freaky för att folk börjar skratta när de ber, och karismatiker som tycker virustältet är freaky för att folk har dreads och lyssnar på punk.

En före detta medlem i Frizonledningen uttryckte sin frustration över att det var som att karismatiken och aktivismen var två poler på festivalen, och den enda hon kände till som rörde sig obehindrat var jag. Men se det stämmer då inte! Jag har redan nämnt Frida, Johan och Anton som är goda exempel på Frizons karismatiska aktivister. Därtill har vi Ulrik, Agnes, Beatrice, Jon, Liselotte och många många fler.

Det var så kul när David som jobbade i bönetältet kom fram till mig och sa ”Micael, jag har hört att du har kommunistiska idéer.”

”Öh, eh, jo typ, hehe” sa jag och förberedde mig för att ta emot en utskällning.

”Underbart, det har jag också, vi måste snacka om det nån gång!”

På Frizon förra året talade jag i virustältet om Guds Rike (videon ovan), där jag betonade tecken och under. I år var jag inbjuden till bönetältet att tala om Guds Rike, och jag pratade tio minuter om tecken och under och trettio om fred och rättvisa. Och responsen var positiv, även om hallelujaropen minskade litegrann när jag sa att fred och rättvisa borde gälla i Palestina också. 🙂 Men jag är positiv inför framtiden, jag tror föreningen är igång och att Gud redan har smort ett stort gäng karismatiska aktivister att gå i Stefanus kallelse och sprida samhällsförvandlande Jesusväckelse halleluja.

About Micael Grenholm

Charismactivist residing in Uppsala, Sweden. Editor for Hela Pingsten and pcpj.org. Author of Charismactivism. Love revival, justice, evangelism and kiwis.

Posted on 11 augusti, 2013, in Frälsning mirakler och aktivism and tagged , , , . Bookmark the permalink. 2 kommentarer.

  1. Sverige behöver Kristus och blodet frälsande påverkan till hemmet och familje livet och att löfternas kan inte svika Gud har låvat ugjuta den Heliga Ande över oss för Guds Ande gör underverk i samhället och helar och ändra livet och ändrar Sveriges framtid och alla vi kan påverka idag och be ,tack med välsignelse,keijo sweden

    Gilla

  1. Pingback: Predikan om Guds Rike | Hela Pingsten

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: