SD:s rasism är ingen hemlighet

Den här veckan ska jag och Stefan Swärd skriva klart manuset till vår bok Jesus var också flykting, som släpps 8 april på XP Media. Jag har gjort en sammanställning om varför SD inte ”bara” är en främlingsfientlig organisation utan rasistisk, som inte kommer komma med i boken i sin nuvarande form. Så jag tar och läser upp det i videoklippet ovan! Jag kommer nog släppa det som en artikel framöver.

Det är viktigt att förstå att SD:s rasism inte är en hemlighet som ”avslöjas” i vissa skandaler, idén om etnisk homogenitet har funnits med genom hela partiets historia och försvaras fortfarande av Jimmie Åkesson exempelvis här.

Jesus däremot älskar alla barnen och är inte rasist, så därför ska vi som följer Jesus ta avstånd från SD och välkomna flyktingar istället.

About Micael Grenholm

Charismactivist residing in Uppsala, Sweden. Editor for Hela Pingsten and pcpj.org. Author of Charismactivism. Love revival, justice, evangelism and kiwis.

Posted on 11 januari, 2016, in Asylaktivism och altruism and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 13 kommentarer.

  1. Jag tror inte att Jesus skulle ha gillat att Du skapar hatsajter.
    ”-Du har en dålig människosyn”, skulle Jesus ha sagt.

    Gilla

    • Hej botwid! Din kommentar publicerades åtta minuter efter blogginlägget, så något säger mig att du inte har kollat på videon 😉 Att påpeka att rasism är rasism är inte hat, det är att tala sanning.

      Gud välsigne dig!

      Gilla

  2. Björn bloggaren

    Micael!

    Har du missat hela gamla testamentet? Du skriver om etnisk homogenitet, var det inte det Gud själv ville när han förbjöd äktenskap med andra än Judar?

    GT talar även om Länders gränser och om att de främlingar som ville bo i landet var tvungna att hålla lagen.

    Om SD är rasister, så är även Gud det, även alla andra partier, men möjligen inte MP.

    Att vara rasist är att inte gilla och acceptera en folkgrupp utanför sin egen folkgrupp.
    I vårt land finns flera folkgrupper, samer är en folkgrupp, judar, muslimer, kommunister, moderater, sverigedemokrater, osv, ja listan kan göras lång.

    De facto är att du är rasist, ja alla är rasister, men du liksom regering och riksdag vill ha en gloria, vara en humanitär stormakt, världssamvete, men det har ju visat sig, att när det kläms lite, så kommer det rasistiska fram hos våra politiker.

    Bb

    Gilla

    • Har jag läst Gamla Testamentet? Absolut, jag och Stefan Swärd har skrivit ihop ett flera tusen ord långt bibelstudium om invandraren i både Gamla och Nya Testamentet. 3 mos 19:33-34 talar om att älska invandraren som sig själv och behandla dem som infödda, 5 Mos 10 talar om att Gud älskar invandrare, Jes 21 talar om att hjälpa arabiska flyktingar i nöd och så vidare. Jag tror du kommer finna boken intressant!

      Gilla

  3. Björn bloggaren

    Micael!

    Du skriver i din bok som: talar om att älska invandraren som sig själv och behandla dem som infödda, 5 Mos 10 talar om att Gud älskar invandrare, Jes 21 talar om att hjälpa arabiska flyktingar i nöd och så vidare. Jag tror du kommer finna boken intressant!

    Absolut, detta håller jag med om, men invandraren var så vitt jag förstår tvungen att följa lagen. De kunde inte fortsätta med sin avgudadyrkan, osv

    Bb

    Gilla

    • Det är sant, det gammaltestamentliga hade inte religionsfrihet (även om viss frihet gällde för invandrare när det gällde kosher t.ex.). Vi argumenterar dock för att Nya Testamentet argumenterar för religionsfrihet utan att på något sätt upphäva de gammaltestamentliga buden om kärlek och gästfrihet; dessa förstärks istället.

      Gilla

      • Björn bloggaren

        Micael!

        Hur kan det förstärkas när det ex byggs moskéer där dessa förstärker hat mot judar och kristna. Judar å kristna är ju ogudaktiga enligt islam och skall man hårddra det, så skall dessa döda.

        SD fick bära hundhuvudet för att de inte vill ha in så många invandrare, men nu vill alla partier samma sak, fast kanske ännu striktare och då menar jag i rättvisans namn, att du även bör beteckna dem som rasister, eller hur?

        Bb

        Gilla

        • Hej Björn! Du är väl inte mot religionsfrihet? Vi kan inte tvinga Kristus på någon vet du.

          Att vilja stoppa mörkhyade invandrare från fattiga, krisdrabbade länder medan man tillåter fri rörlighet europeer emellan är rasistiskt, ja, och så såg ju systemet ut även innan november 2015, bara att nu har det blivit mycket värre. Regeringen och allianspartierna minus C försöker locka SD:s väljare genom att kopiera deras förslag, vilken är en urusel metod eftersom det vara stärker det främlingsfientliga paradigmet. Som jag talar om i detta klipp finns det ingen som helst anledning att vilja stoppa migration från fattiga till rika lände rom man inte har en obiblisk moral, vilket de flesta partier tyvärr utgår från i den här frågan:

          Gud välsigne dig!

          Gilla

          • Att öppet va emot nazism är inte rasism, att öppet va emot islam är inte rasism, att öppet va emot kristendom är inte rasism.

            .. att va emot mörkhyade är rasism. Att va rädd att den ”vita rasen” ska försvinna är rasism, det spelar la mindre roll vilken hudfärg man har, det är ju hur vi är som personer som spelar roll.

            Däremot det Sverige gjort nu är katastrofalt korkat, skapat mer parallella samhällen än förut, man måste ju få klart för sig när man kommer hit att man får ta seden dit man kommer annars funkar det inte. Om jag går hem till någon annan än mig själv så rättar jag mig efter det husets regler. Där kommer islam in i bilden vilket är ett problem för mig och mina kristna bröder och systrar, och mina judiska.

            Islam inbjuder till utrotning av judar och kristna i sina heliga skrifter, det är därför inga kristna eller judar knappt existerar längre i muslimska länder, eller så är de extremt utsatta. Även i Europa när ”flyktingar” kommer hit så har de börjat förfölja judar och kristna på asylboenden, här skulle jag vilja göra skillnad på flyktingar. Dessa människor har inte här och göra, kommer man hit för att söka en fristad så ska man inte göra livet till ett helvete för andra människor. Här borde myndigheterna satt ner foten för längesedan men detta får av någon outgrundlig anledning frodas likt en bakteriehärd i EU.

            De kristna idag som blundar för de bröder och systrar som utsatts för förföljelse av islam , de är inte mina bröder , för bröder bär varandras lidanden. Man står upp för sanningen och emot ondskan.

            Gilla

  4. Försök att inte krångla till allt med långa utläggningar. Ingen orkar lyssna eller läsa. Var begriplig. Alla människor håller på sitt, så det så. Ni håller på Hela Pingsten och jag håller på barnen. Men vi ska försöka att vara goda mot andra men inte självgoda. Vi är skyldiga att ge kärlek men kanske inte att göra vårt land osäkert att leva i pga. att självutplåning för att hjälpa flyktingar. Vi borde i första hand hjälpa våra egna. Ingen jag har pratat med vill ju ta emot hjälp, då blir de förolämpade. Många som kommer hit anser sig nämligen vara för mer än vi som bor här. De menar att deras religion är bättre än vår kristna. Några har fått höra vad de ska säga när de kommer hit för att få bra bostäder. Hjälp sådana människor du som vill och kan.

    Gilla

  5. Monica du gör det hela bara värre genom att indirekt försvara SD.
    Har du källor på dina påståenden att många som kommer hit anser
    sig förmer än vi som bor här och att deras religion är bättre än vår
    kristna. Sen skriver du att några fått höra vad de ska säga för att
    få bra bostäder här.

    Du kanske ska ta till dig info lite mer kritiskt än den du troligtvis får
    genom avpixlat och andra suspekta sajter.

    Gilla

    • Leser dere aviser, ser dere på Tv, ser dere ikke hva som skjer. Det er 80% menn som kommer ., unge menn.hva har skjedd i England de siste årene og Tyskland og Sverige nå kommer det fram .,, skal vi utslette vår tro og vår kultur selv om
      Den ikke er ”kristen” er det frihet under loven… slutta være så politisk korrekta at til og polisen lar være og varsle i fryskt for å bli kalt rasist eller islamofobe, våkne opp du som sover.,, skal vår frihet og vårt samfunn tillåtes trampas på.
      Misforstått humanisme.., Jesus hadde sagt ;omvend deg .. Omvend deg … !!
      Husk også ordet, jeg er ikke kommet for å skape fred, sønn mot far, mor mot datter osv …ild er jeg kommet for å kaste på jorden sier Herren . Og hva skal skje i de siste tider.,,, der er vi nå.,
      Hva skulle disiplene gjøre der de ikke ville ta imot evangeliet om riket? Eller i de hus de ikke ble ønsket velkommen med sin forkynnelse.. ?
      Tror du at flesteparten av de unge mennene som er kommet til Norden og Europa kommer for å bli kristne.. Nei det står ikke i deres religion. Det er vi som Skal omvende oss for de er de overlegne når det gjelder sin Gud Allah . De som Israels Gud kaller kommer til tro.,, så får den evige og Allmektige ,Israels veldige kjempe , min Gud og Jeshuas Gud og Fader la sin vilje skje på jorden så som i himmelen.
      I mens roper jeg som Johannes på Patmos øy kom Messias kom Amen og amen.
      Ja han kommer snart han som komme skal . Han som jeg elsker. Min konge og mester veldig rådgiver og dommer, fredsfyrste og herrenes Herre er du❤️JeshuaHaMassiach. Du som av Gud Fader ble gitt å være yppersteprest innfor hans trone inntil Gud sender Jeshua tilbake for å regjere, husk Frelsen kommer fra jødene sa Jesuha. Ikke katolske eller lutherske eller andre trosretninger.,,,
      Velsignet er du JeHoVaH min Gud konge over universet skaperen av alle ting.Ditt navn er opphøyd ditt navn skal æres. Du som tilslutt skal fylle alt i alle gjennom din ånd.,

      Gilla

      • Hej Solveig! Absolut kommer många av dem att bli kristna, det är ju många muslimer som blir kristna i Sverige nuförtiden. http://www.dagen.se/allt-fler-muslimer-i-sverige-blir-kristna-1.419216 Det krävs förstås att vi evangeliserar. Jag evangeliserar ute på gatan två gånger i veckan, hur många gånger evangeliserar du?

        När vi läser Bibeln upptcäker vi att Jesus faktiskt kallade oss till just evangelisation, inte att utvisa människor till krig. För hör och häpna – människor blir inte frälsta när de utvisas till krig. De blir bara arg och löper stor risk att dö. Sånt ska vi inte lobba för. Nä, välkomna främlingen och presentera Evangeliet för dem. Inget folkslag eller religion är ”immun” mot den Helige Andes kraft.

        Gud välsigne dig!

        Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: